Klachten & garantie

Benieuwd naar onze service, garantievoorwaarden en wat je van Winktel mag verwachten?

Perfect! Op deze pagina lees je over onze garanties, service en aanvullende diensten.

Veelgestelde vragen

Direct antwoord

Live chat

Werkdagen van 9:00 tot 17:30

085 060 5569

Werkdagen van 9:00 tot 17:30

klantenservice­@winktel.nl

Binnen 1 werkdag antwoord

Belangrijke onderwerpen

Indien je merkt dat een product niet goed functioneert, heb je recht op garantie. In het geval van toners en cartridges kunnen we kosteloos een identiek product vervangen als het defect blijkt te zijn. Hierbij kunnen we je wél om de benodigde informatie vragen.

Als je de voorkeur geeft aan terugbetaling van het aankoopbedrag, is dit ook mogelijk. Om te bepalen of een toner of cartridge wel of niet geschikt is voor jouw printer, hoef je deze niet te per se te installeren. Als je dit toch doet, kan er waardevermindering optreden.

Printer gekocht bij Winktel?

Schade die door eigen toedoen is veroorzaakt, valt niet onder de garantie. Als de garantie via ons verloopt kun je de printer kosteloos naar ons opsturen, waarna onze technische dienst het zal nakijken. Als we de reparatie niet kunnen uitvoeren, wordt de printer naar de fabrikant gestuurd. Na reparatie krijg je de printer terug.

Repareren lukt niet?

Als de printer niet meer kan worden gerepareerd, zullen we het aankoopbedrag terugbetalen. Als de betreffende printer nog steeds te koop is, kunnen we je ook een geheel nieuwe printer toesturen.

Bij alle garantiegevallen zorgen wij ervoor dat de producten kosteloos kunnen worden geretourneerd. Je bent echter zelf verantwoordelijk voor het verzenden van de defecte producten.

Productgarantie voor onbepaalde tijd

De productgarantie voor onbepaalde tijd geldt alleen voor artikelen waarvan de houdbaarheid niet zichtbaar is of waarvan de vervaldatum is overschreden. Voor deze specifieke producten bieden we een garantie zonder einddatum, zodat je zeker bent van een goed functionerend artikel.

Niet over-datum artikelen?

Voor andere artikelen waarbij de houdbaarheid wél zichtbaar is en de vervaldatum nog niet is overschreden, geldt de wettelijke garantie van 2 weken bedenktijd. Deze periode stelt je in staat om het artikel te retourneren of omruilen als je niet tevreden bent, binnen de aangegeven termijn.

Ter herhaling: Productgarantie voor onbepaalde tijd

De productgarantie voor onbepaalde tijd geldt alleen voor artikelen waarvan de houdbaarheid niet zichtbaar is of waarvan de vervaldatum is overschreden. Voor deze specifieke producten bieden we een garantie zonder einddatum, zodat je zeker bent van een goed functionerend artikel.

Ter herhaling: Niet over-datum artikelen

Voor andere artikelen waarbij de houdbaarheid wél zichtbaar is en de vervaldatum nog niet is overschreden, geldt de wettelijke garantie van 2 weken bedenktijd. Deze periode stelt je in staat om het artikel te retourneren of omruilen als je niet tevreden bent, binnen de aangegeven termijn.

Zakelijke aankopen:

Aangezien wij ook over datum inktartikelen en accessoires opsturen bieden wij op originele merkproducten (toners, cartridges, drums, etc) die door Winktel zijn geleverd een levenslange garantie. Geleverde printers hebben een garantietermijn van 1 jaar, en deze termijnen worden altijd duidelijk gecommuniceerd bij het aanbieden van de producten.

Particuliere aankopen:

Hetzelfde geld voor particulieren; ook hier bieden wij op originele merkproducten (toners, cartridges, drums, etc) die door Winktel zijn geleverd een levenslange garantie. Geleverde printers hebben voor particulieren een garantietermijn van 2 jaar, en ook deze termijnen worden altijd helder vermeld bij het aanbod van de producten.

Let op: Bovenstaande garantietermijnen en fabrieksgaranties hebben geen invloed op de wettelijke rechten die de consument of gebruiker al heeft.

Het wettelijk recht op een deugdelijk product houdt in dat een product volgens de wet deugdelijk moet zijn. Dit betekent dat het product gedurende een bepaalde tijd zonder problemen en gebreken normaal moet kunnen worden gebruikt, afhankelijk van de specificaties, prijs van het product en de omstandigheden waarin het wordt gebruikt.

Over het algemeen wordt onder ondeugdelijkheid het volgende verstaan:

a) Een incompleet product;
b) Een beschadigd product;
c) Een niet (correct) functionerend product;
d) Het product voldoet niet aan de specificaties die de verkoper heeft verstrekt.

Indien je bij ontvangst van het product een defect constateert, vragen we je om het retourformulier in te vullen.

Voor inktcartridges of toners

Voordat je het formulier invult, kun je nog de volgende onderdelen controleren:

  • Zorg ervoor dat je de beveiliging hebt verwijderd.
  • Probeer de printer te resetten om te zien of dat helpt.

Als je de nieuwe producten in een nieuwe printer plaatst, raden we aan om eerst de starterscartridges te gebruiken en daarna pas de nieuwe producten.

Indien het product wel werkt, maar de kwaliteit niet naar verwachting is, adviseren we het volgende:

  • Voor inkjetprinters: Reinig de inkjetprinter.
  • Voor laserprinters: Kalibreer de laserprinter.

Voor inkjet- en laserprinters

Als je problemen ondervindt tijdens de installatie, vragen we je om eerst contact op te nemen met de fabrikant, omdat zij je in veel gevallen het beste kunnen helpen. Als de printer eerder wel werkte maar nu niet meer, kun je alleen binnen de retourtermijn het retourformulier invullen.

Winktel bied momenteel nog geen reparatieservices. Wanneer je dus een defect artikel retour stuurt kun je kiezen tussen:

  • Vervanging van het product, of;
  • Volledige aankoopbedrag terug.

Welkom bij Winktel, waar we onze klanten de beste prijzen garanderen! Met onze laagste prijs garantie zorgen we ervoor dat je altijd de scherpste deal krijgt op originele printbenodigdheden.

We staan achter onze belofte en moedigen je aan om ons te informeren als je elders hetzelfde product voor een lagere prijs hebt gezien. Als beloning bieden wij je dezelfde aanbieding en nemen we zelfs de verzendkosten voor onze rekening. Het is wel belangrijk dat je de prijzen inclusief btw vergelijkt.

Hier zijn enkele voorwaarden waarmee je rekening moet houden:

  1. Het product moet direct uit voorraad leverbaar zijn bij de goedkopere aanbieder.
  2. Na goedkeuring van de laagste prijsgarantie wordt het verschil als tegoed aan je account toegevoegd, dat automatisch wordt verrekend bij je volgende bestelling.
  3. De producten die in aanmerking komen voor de prijsgarantie moeten nieuw, compleet en verpakt in de originele verpakking zijn.
  4. Wij moeten het prijsverschil kunnen controleren op een openbare website.
  5. Producten uit diverse uitzonderlijke situaties, zoals opheffingsuitverkopen, faillissementsverkopen, demomodellen, enz., komen niet in aanmerking voor de laagsteprijsgarantie.
  6. De vergelijking omvat ook de verzend- en administratiekosten en is gebaseerd op één artikel inclusief verzendkosten.
  7. De laagsteprijsgarantie is bedoeld voor eindgebruikers; wederverkopers of handelsaanvragen zijn uitgesloten.
  8. Prijswijzigingen door de printerfabrikant voor de gehele markt vallen buiten de garantie.
  9. Bij twijfel is het oordeel van Winktel doorslaggevend.

Prijsverschil melden
Wanneer je denkt in aanmerking te komen voor de laagsteprijsgarantie, stuur dan binnen 3 werkdagen na factuurdatum een e-mail naar klantenservice@winktel.nl met je naam, adresgegevens, e-mailadres, een duidelijke omschrijving van het product en een link naar de productpagina waar je het goedkopere artikel hebt gezien.

Daarnaast kun je ook gebruik maken van ons retourformulier en de optie “Betere prijs beschikbaar” selecteren.

Bij Winktel zetten we ons in om u de beste prijs te bieden en u de hoogste tevredenheid te garanderen. Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u vragen heeft over onze laagste prijs garantie of andere producten en diensten. Onze klantenservice staat altijd voor u klaar!

Heb je toevallig tips of suggesties om onze winkelervaring te verbeteren? Laat dan een reactie achter via ons contactformulier.

Klachten

Verder streven we bij Winktel altijd naar tevreden klanten.

Mocht het onverhoopt voorkomen dat je niet tevreden bent over onze producten of service, dan verzoeken we je vriendelijk om je klacht zo spoedig mogelijk aan ons kenbaar te maken. We willen graag de kans krijgen om het voor je op te lossen.

Je kunt je klacht op de volgende manieren aan ons doorgeven:

  • Neem als eerste stap contact op met onze klantenservice (mail, chat of telefonisch). Onze medewerkers zullen je klacht zo snel mogelijk en naar tevredenheid proberen op te lossen.
  • Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@winktel.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
    Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
  • Mocht het in zeldzame gevallen toch niet lukken om er samen uit te komen, dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie van Webwinkelkeur. Hoewel dit nog nooit is voorgekomen in onze geschiedenis, willen we deze mogelijkheid toch vermelden. De uitspraak van de Geschillencommissie is bindend.
  • Als alternatief kun je, als je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht, deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR-platform.

We hopen natuurlijk dat het niet zover komt en dat we je klacht snel en naar volle tevredenheid kunnen oplossen. Ons team staat altijd klaar om je te helpen en ervoor te zorgen dat je een positieve ervaring hebt bij Winktel. Jouw tevredenheid is onze prioriteit!