Bezorgen

Wil je weten waar je bestelling blijft, of zoek je info over onze leverprocessen?

Wat het ook mag zijn, je kunt op deze pagina alles lezen over op welke wijze wij onze bestellingen verzenden.

Veelgestelde vragen

Direct antwoord

Live chat

Werkdagen van 9:00 tot 17:30

085 060 5569

Werkdagen van 9:00 tot 17:30

klantenservice­@winktel.nl

Binnen 1 werkdag antwoord

Belangrijke onderwerpen

Bij Winktel betaal je bij bestellingen vanaf € 50,- geen verzendkosten.

Voor standaardbezorging wordt er € 2,95 in rekening gebracht.

Elke bestelling wordt met track & trace code verzonden. Vóór 12:00 besteld is morgen in huis.

Wij streven ernaar jouw bestelling de volgende werkdag bij je te laten afleveren, mits:

  • de bestelde producten direct bij ons op voorraad zijn;
  • jouw bestelling voor het hieronder aangegeven tijdstip geplaatst is;
  • de bestelling direct betaald is (iDEAL, Bancontact, Paypal, CreditCard).

Bij achteraf betalen worden bestellingen die tot 16:00 uur (ma – do) geplaatst zijn, dezelfde werkdag verwerkt en uitgeleverd.

Hieronder een schatting van onze gemiddelde standaardlevertijden:

Besteldag:Tijdstip bestelling:Bezorgd op:
Maandagvóór 12:00 uurDinsdag
Dinsdagvóór 12:00 uurWoensdag
Woensdagvóór 12:00 uurDonderdag
Donderdagvóór 12:00 uurVrijdag
Vrijdagvóór 23:59 uurDinsdag
Zaterdagvóór 23:59 uurDinsdag
Zondagvóór 23:59 uurDinsdag

*Rondom feestdagen kunnen bovenstaande bezorgdagen afwijken.

Winktel biedt 2 bezorgopties:

Standaardbezorging
€ 2,95 – inclusief track & trace, vóór 12:00 besteld volgende werkdag in huis (vr – za – zo uitgezonderd).

Gratis bezorging
Bij bestellingen vanaf € 50,- worden er geen verzendkosten in rekening gebracht.

Op het moment dat jouw bestelling is ingepakt en overgedragen is aan PostNL, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging.

Track & trace

Je ontvangt een track & trace code op het moment dat wij de bestelling hebben afgeleverd aan de bezorgdienst. Met deze code kun je realtime de status van jouw pakket opvragen.

Indien je niet thuis bent op het moment van bezorging zal de bezorger je bestelling proberen af te leveren bij je buren. Mocht dit niet lukken zal de chauffeur de volgende werkdag de levering opnieuw bezorgen op het door jouw opgegeven afleveradres.

Tweede keer gemist?

Mocht de bestelling na een tweede poging niet afgeleverd kunnen worden, zal de zending naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt worden gebracht. Waar dit afhaalpunt precies zit  vind je terug via de track & trace-url van de bevestigingsmail van je zending.

Wijzigingen sinds juli 2022

Voorheen liet de bezorger van PostNL nog een briefje achter op het moment dat je de pakketbezorger hebt gemist. Dit is sinds 1 juli 2022 veranderd. De bezorger zal geen briefje meer achterlaten om papier te besparen. De informatie over waar je pakket is bezorgd, kun je online vinden. Dit kan via de track & trace-link of via de PostNL-app.

Momenteel is ons magazijn alleen bedoeld als opslag en kun je dus niet je bestelling afhalen bij ons magazijn.

Wanneer de bestelling na drie werkdagen niet is afgeleverd, verzoeken we je vriendelijk om contact met ons op te nemen.

In zo’n geval zullen wij een onderzoek starten in samenwerking met de vervoerder. We zullen er alles aan doen om de bestelling zo snel mogelijk bij je afgeleverd te krijgen.