Betalen

Benieuwd naar onze verschillende betaalmethodes of heb je moeite met afrekenen?

Dan zit je hier goed! Op deze pagina vind je namelijk alle informatie over betalen / afrekenen bij Winktel.

Veelgestelde vragen

Direct antwoord

Live chat

Werkdagen van 9:00 tot 17:30

085 060 5569

Werkdagen van 9:00 tot 17:30

klantenservice­@winktel.nl

Binnen 1 werkdag antwoord

Belangrijke onderwerpen

Bij Winktel heb je keuze uit de volgende betaalopties:

  • iDeal
  • Achteraf betalen (Klarna)
  • Bankoverschrijving
  • Creditcard
  • PayPal

Webwinkelkeur garandeert dat je veilig en betrouwbaar winkelt bij Winktel.

Volledig beveiligd via SSL

Verder is onze website beveiligd met een SSL-certificaat van Cloudways. Alle data wordt via een versleutelde verbinding verzonden om de veiligheid van jouw gegevens te waarborgen.

Bij het annuleren / retourneren van je aankoop zullen wij het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten van de heenzending, binnen uiterlijk 14 dagen na de melding terugbetalen.

Het volledige aankoopbedrag terug in niet meer dan 14 dagen

Bij herroeping ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de kosten voor levering, onmiddellijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing om de overeenkomst te annuleren.

Let op: Als je slechts een deel van jouw bestelling retourneert, worden de leveringskosten niet terugbetaald.

Terugbetaling via oorspronkelijke betaalmiddel

We zullen je terugbetalen met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anders hebt ingestemd; in ieder geval brengen we je geen kosten in rekening voor deze terugbetaling.

Uitstelling terugbetaling

Verder kunnen we de terugbetaling uitstellen totdat we de goederen hebben ontvangen of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt. “Je bent alleen verantwoordelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.”

Met de optie ‘Betaal later’ heb je de mogelijkheid om je bestelling achteraf te betalen zodra je deze hebt ontvangen en hebt besloten om het te behouden. Dit betekent dat je alleen betaalt voor wat je daadwerkelijk houdt en terugstuurt wat je niet wilt behouden.

Hoe werkt het?

Het proces is eenvoudig: je vult je naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere benodigde gegevens in die je altijd bij de hand hebt. Vervolgens kun je betalen op een moment dat jou uitkomt, binnen de betaaltermijn van 30 dagen.

Meer informatie in de Klarna-app

Betalen met Klarna’s ‘Betaal later’ is veilig en gebruiksvriendelijk. Je vindt de betalingsgegevens van je aankoop op de rekening die je van Klarna ontvangt. Natuurlijk kun je deze betalingsgegevens ook altijd terugvinden door in te loggen op de Klarna App.

iDEAL is een online betaalmethode waarmee consumenten kunnen afrekenen via hun eigen bank. Deze betaalmethode is alleen beschikbaar in Nederland.

Bij ons bestaat de mogelijkheid om af te rekenen via PayPal.

PayPal is een online betaalmethode waarmee je gemakkelijk kunt betalen en zelf kunt kiezen van welke rekening het bedrag wordt afgeschreven. Deze betaalmethode is beschikbaar voor zowel Nederland als België.

Een betaling met Bancontact is vergelijkbaar met een iDEAL-betaling, maar dan voor Belgische gebruikers.

Met een creditcard kun je jouw bestelling snel, gemakkelijk en veilig online betalen.

Transactiekosten creditcard

Houd er rekening mee dat bij het gebruik van een creditcard als betaalmethode, er per transactie extra kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten zijn niet automatisch verwerkt in de verkoopprijs, zoals bij andere betaalmethoden het geval kan zijn. Om deze reden verhogen wij onze verkoopprijzen met 2,6% op het moment dat je bewust voor de creditcard kiest als betaalmethode.

Je hebt ook de mogelijkheid om het totaalbedrag zelf over te maken naar onze bankrekening. Het bankrekeningnummer kun je vinden in de bevestigingsmail die je ontvangt nadat je de bestelling heeft afgerond.

Wanneer wij je betaling hebben ontvangen zullen wij je bestelling z.s.m. opsturen.