Bestellen

Wil je graag een bestelling bij ons plaatsen, maar kom je er niet helemaal uit?

Geen probleem! Op deze pagina vind je alle veelgestelde vragen over ons bestelproces.

Veelgestelde vragen

Direct antwoord

Live chat

Werkdagen van 9:00 tot 17:30

085 060 5569

Werkdagen van 9:00 tot 17:00

klantenservice­@winktel.nl

Binnen 1 werkdag antwoord

Belangrijke onderwerpen

We zijn telefonisch bereikbaar op 0850 605 569 – maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00.

Liever direct contact? Gebruik dan onze live chat.

Stap 1 – Winkelwagen

Voeg minstens 1 artikel toe aan je winkelwagen.

Ga daarna naar je winkelwagen. Hier kun je nu eventueel nog de bestelaantallen veranderen en/of artikelen verwijderen.

Vervolgens klik je op de knop; “Afrekenen” en heb je de keuze uit 2 opties:

  • Afrekenen als gast; snel bestellen zonder in te loggen (later de optie om automatisch een account bij ons te registreren).
  • Afrekenen als bestaande klant; inloggen met jouw bestaande inloggegevens.

Stap 2 – Gegevens invullen

Je bent nu in de checkout belandt.

Hier kun je al jouw benodigde gegevens invullen en – indien gewenst – aangeven of je automatisch een account wilt maken of niet. Je ontvangt na je bestelling een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt veranderen.

Wanneer je inlogt als bestaande klant worden je persoonlijke gegevens automatisch ingevuld.

Let op: Wij bieden ook de mogelijkheid om de zending af te laten leveren op een ander adres. Vink dit aan bij “afleveradres”.

Stap 3 – Bezorging selecteren

Bij ons wordt altijd standaardbezorging geselecteerd. Wanneer een bestelwaarde van € 50,- of meer is behaald wordt de gratis verzending automatisch toegepast.

Stap 4 – Betaalmethode kiezen

Verder heb je de keuze uit de volgende betaalmethodes:

  • iDEAL
  • Betalen op factuur
  • Mastercard/Visa
  • PayPal
  • Klarna

Stap 5 – Bestelling bevestigd

Nadat je hebt afgerekend word je herleidt naar een overzichtelijke orderbevestiging.

De bestelling is succesvol afgerond en zal met spoed bij jou afgeleverd worden.

Tot slot ontvang je een e-mail met daarin de orderbevestiging. Hierin kun je tevens je klant- én bestelnummer terugvinden. Deze zijn handig om te bewaren.

Je persoonsgegevens; je naam, adres en woonplaats (NAW), zijn aan te passen wanneer je inlogt in je account.

Helaas is het niet meer mogelijk om na het afronden van een bestelling deze gegevens nog aan te passen.

Wel raden we aan om in zo’n geval voor de zekerheid contact op te nemen. Dit kan via de mail; klantenservice@winktel.nl, ons contactformulier of onze live chat.

Je kunt het bezorgadres van je bestelling alleen nog aanpassen wanneer de bestelling nog niet verzonden is. Een bestelling is verzonden wanneer je hiervan een bevestiging hebt ontvangen in de mail.

Neem zo snel mogelijk contact met ons op via de mail, chat of telefoon (0850 605 569). We lossen het graag voor je op.

Als jij je bestelling wilt annuleren dan verzoeken wij je het liefst dit op de dag van bestelling aan onze klantenservice door te geven via: de chat, mail of telefoon (0850 605 569).

Wij zullen de verwerking van je bestelling dan stopzetten.

Bestelling al verzonden?

Mocht de bestelling zich al bevinden in het verzendproces? Dan is het niet meer mogelijk de bestelling te annuleren. Geen paniek, je hebt namelijk 14 dagen de tijd om je ongebruikte artikel(en) kosteloos te retourneren.

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je per e-mail een bevestiging. Als je bestelling verstuurd is ontvang je nog een verzendbevestiging.

Elke zending inclusief track & trace!

Elke bestelling wordt verstuurd met track & trace code. Met deze code kun je in realtime de status van je pakket volgen.

Bij Winktel betaal je voor standaardbezorging (incl. track & trace) € 2,95. Bestellingen vanaf € 50,- worden kosteloos verzonden.

Webwinkelkeur garandeert dat je veilig en betrouwbaar winkelt bij Winktel.

SSL-beveiliging

Onze website is beveiligd met een SSL-certificaat van Cloudways. Alle data wordt via een versleutelde verbinding beschermd om de veiligheid van jouw gegevens te waarborgen.